10:00-10:20 | Ανασκαφή και αρχαιολογική έρευναΥπεύθυνη: Δρ. Δέσποινα Τσιαφάκη Στην πρώτη φάση του προγράμματος τα παιδιά συμμετέχουν βιωματικά σε ανασκαφική έρευνα και μυούνται στον τρόπο σκέψης και έρευνας των αρχαιολόγων στην προσπάθειά τους να αποκωδικοποιήσουν το παρελθόν. Τα όσα παρουσιάζονται στη φάση αυτή αποτελούν τομέα της αρχαιολογίας. |
10:20-10:30 | ΑρχαιομετρίαΥπεύθυνος: Δρ. Νέστωρ Τσιρλιγκάνης, Δρ. Νικόλαος Καζάκης Στη φάση αυτή τα παιδιά βλέπουν και συμμετέχουν στα ειδικά εργαστήρια, στα οποία γίνονται μετρήσεις των φυσικών και χημικών ιδιοτήτων των ανασκαφικών ευρημάτων και πραγματοποιείται η χρονολόγησή τους. Τα όσα παρουσιάζονται στη φάση αυτή αποτελούν ειδικό διεπιστημονικό πεδίο που βασίζεται κυρίως στους τομείς της φυσικής, της χημείας και της πληροφορικής. |
10:30-10:40 | Ψηφιακή καταγραφήΥπεύθυνος: Κωνσταντίνος Σταυρόγλου Στη φάση αυτή τα παιδιά συμμετέχουν και ενημερώνονται για τις δυνατότητες ψηφιακής αποθήκευσης σε σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα και κέντρα με στόχο τη μακρόχρονη διατήρησή τους. Τα όσα παρουσιάζονται στη φάση αυτή αποτελούν τομέα της πληροφορικής. |
10:40-10:50 | Ψηφιακή αρχειοθέτηση και κωδικοποίησηΥπεύθυνος: Νικόλαος Σιδηρόπουλος, Δρ. Γεώργιος Δροσάτος Στη φάση αυτή τα παιδιά συμμετέχουν και ενημερώνονται για τις δυνατότητες ψηφιακής αρχειοθέτησης, οργανωμένης αποθήκευσης, πρόσβασης και ανάκτησης σε ψηφιακή πληροφορία, αλλά και για τις τεχνικές κωδικοποίησης και κρυπτογράφησης της αποθηκευμένης ψηφιακής πληροφορίας. Τα όσα παρουσιάζονται στη φάση αυτή αποτελούν τομέα της πληροφορικής. |
10:50-11:00 | 3Δ Ψηφιοποίηση και εφαρμογέςΥπεύθυνος: Δρ. Ανέστης Κουτσούδης Στην τελευταία φάση του προγράμματος τα παιδιά μυούνται στον νέο θαυμαστό κόσμο των τεχνολογιών τριδιάστατων αποτυπώσεων, απεικονίσεων και εκτυπώσεων, που μας δίνει νέους τρόπους μελέτης και παρουσίασης των ευρημάτων της πολιτιστικής κληρονομιάς, με εφαρμογές για το διαδίκτυο, για κινητές συσκευές, για εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, για ειδικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και την προαγωγή της πολιτιστικής εκπαίδευσης στο ευρύ κοινό. Τα όσα παρουσιάζονται στη φάση αυτή αποτελούν τομέα της πληροφορικής και μηχανικής. |